Trwa ładowanie...

Szukaj

Z życia diecezji

Strona głównaZ życia diecezji Funkcjonowanie instytucji diecezjalnych w obecnej sytuacji epidemiologicznej

Funkcjonowanie instytucji diecezjalnych w obecnej sytuacji epidemiologicznej

Inaczej niż normalnie funkcjonują: Wyższe Seminarium Duchowne, Kuria Biskupia, Biblioteka WSD i Archiwum Diecezjalne.

Wyższe Seminarium Duchowne

Do 23 października jest objęte kwarantanną. Koronawirusa stwierdzono u jednego z wychowawców, jednego kleryka i dwóch księży mieszkających na terenie seminarium.

Wszyscy, którzy mieli jakikolwiek kontakt z osobami zarażonymi, przebywają w izolacji w swoich pokojach. Pozostali mieszkańcy budynku seminaryjnego nie mają takiego obowiązku. Zasady funkcjonowania domu zostały ustalone w porozumieniu z Sanepidem.

Biblioteka WSD

Do zakończenia kwarantanny w seminarium, nie jest możliwe korzystanie z czytelni. Interesanci przyjmowani są przy furcie. Możliwe jest wypożyczanie wcześniej zamówionych książek.

Zamówienia można składać mailowo bibl-wsd@koszalin.opoka.org.pl lub telefonicznie 94 345 90 26. Podobnie, jeśli chodzi o skanowanie i kopiowanie.

Katalogi zasobów bibliotecznych są dostępne online.

Czytelnia zostanie ponownie otwarta, z pewnymi ograniczeniami, po zakończeniu kwarantanny.

Archiwum Diecezjalne

Znajduje się w budynku WSD jednak jest od niego oddzielone i ma osobne wejście. Dlatego kwarantanna w seminarium nie ma wpływu na funkcjonowanie tej instytucji. Jednak ze względu na ogólnie panujące ograniczenia, archiwum działa w następujący sposób:

Interesanci powinni umówić się na wizytę z 3-dniowym wyprzedzeniem. W budynku archiwum może przebywać tylko jedna osoba. Należy mieć ze sobą maseczkę i rękawiczki. Pracownik archiwum mierzy temperaturę oraz zapewnia płyn dezynfekcyjny.

Wszelkie informacje na stronie internetowej archiwum.

Kuria Biskupia

Kuria Biskupia do odwołania pozostaje zamknięta dla osób z zewnątrz. Prosimy zostawiać dokumenty w zamkniętych kopertach lub innych opakowaniach z odpowiednim opisem na przygotowanym do tego celu stoliku wystawionym na furcie kurii. Możliwość pozostawiania dokumentów w godz. 8.00-13.00.  

Wszystkie sprawy prosimy załatwiać drogą e-mailową bądź telefoniczną. W przypadku konieczności osobistego kontaktu prosimy o wcześniejsze umówienie się z pracownikiem kurii. Spotkania odbywają się wyłącznie w salce konferencyjnej, znajdującej się naprzeciw wejścia do budynku. Przed wejściem do kurii konieczne jest zakrycie ust i nosa oraz dezynfekcja rąk. Pamiętajmy również o zachowaniu 1,5 m dystansu.

 

Informujemy, że ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. x