1. Uporządkowanie przepisów diecezjalnych dotyczących struktur (dekanaty, parafie, instytucje diecezjalne, stowarzyszenia, fundacje) oraz zasad ich funkcjonowania (statuty, regulaminy).
2. Przepisy prawne i wymagania dotyczące sakramentów i sakramentaliów (jurysdykcja proboszcza, zgoda Kurii Biskupiej).
3. Stypendia mszalne: binacje, trynacje, kwadrynacje, Msze zbiorowe, inne.
4. Objęcie urzędu proboszcza.
5. Zarządzanie parafią (vademecum proboszcza).
6. Kancelaria parafialna (m.in. ujednolicenie wzorów dokumentów).
7. Wizytacja kanoniczna parafii.
8. Relacje z instytucjami państwowymi i samorządowymi.
9. Doradztwo w sprawach administracyjnych na poziomie diecezjalnym.
10. Organizowanie imprez masowych przez parafie i instytucje kościelne.
11. Internetowa baza dokumentów diecezjalnych.