Trwa ładowanie...

Szukaj

Prace komisji


Pierwsze posiedzenie Komisji ds. mediów

30 marca 2017 roku odbyło się pierwsze posiedzenie Komisji ds. mediów. Jej członkowie przedstawili propozycje tematów, którymi powinna się zająć komisja. Wskazali najczęstsze problemy we współpracy Kościół – media, zauważając potrzebę stworzenia diecezjalnego biura prasowego, dzięki któremu wiele inicjatyw, zwłaszcza na poziomie parafialnym, miałoby szansę na promocję w mediach. Konieczne byłoby także utworzenie tzw. sztabu kryzysowego, reagującego na konkretne sytuacje w diecezji. Członkowie komisji zwrócili uwagę na potrzebę opracowania wytycznych dotyczących obecności księży i osób konsekrowanych w mediach społecznościowych. Pomocą w zaradzeniu problemom komunikacyjnym w diecezji mogłyby się stać warsztaty medialne dla księży i kleryków oraz administratorów stron internetowych parafii, których obecność w tej przestrzeni jest już dzisiaj koniecznością.


Drugie posiedzenie Komisji ds. mediów

13 czerwca 2017 roku odbyło się drugie posiedzenie Komisji ds. mediów. Jej członkowie omówili i sformułowali główne tematy, którymi powinna zająć się komisja. Zostaną one przekazane do rozpatrzenia przez Komisję główną. Zagadnienia te dotyczą: określenia zasad obecności duchownych i świeckich w mediach, ze szczególnym uwzględnieniem mediów społecznościowych; wytyczenia drogi prowadzącej do obecności wszystkich parafii w Internecie; powołania biura prasowego diecezji i stworzenia jego statutu.


Trzecie posiedzenie Komisji ds. mediów

25 października 2017 roku odbyło się trzecie posiedzenie Komisji ds. mediów. Jej członkowie zgłaszali uwagi do tekstu o charakterze formacyjnym na temat roli mediów w Kościele, który ma służyć pracy parafialnych zespołów synodalnych. Zwrócili uwagę na rolę informacyjną, edukacyjną, formacyjną i ewangelizacyjną mediów. Podkreślali, że ten tekst powinien uświadomić wiernych, że media dają możliwość kształtowania wizerunku Kościoła i są przestrzenią do dawania świadectwa wiary. Dzięki obecności parafii i wspólnot w mediach, możliwe jest dzielenie się swoimi pomysłami i doświadczeniami oraz inspirowanie innych do konkretnych działań. Następnie członkowie komisji zaproponowali pytania, które można by skierować do zespołów synodalnych.


Czwarte posiedzenie Komisji ds. mediów

11 kwietnia 2018 roku odbyło się czwarte posiedzenie Komisji ds. mediów. Uczestniczący w nim ks. Tomasz Tomaszewski – sekretarz Komisji głównej przypomniał zadania, które stoją przed komisjami tematycznymi, a także przedstawił, na jakim etapie są prace synodalne. Członkowie komisji omówili kwestie dotyczące zasad funkcjonowania biura prasowego, które – ich zdaniem – powinno powstać na poziomie diecezjalnym. W tym kontekście dzielili się również swoimi uwagami i sugestiami dotyczącymi komunikacji wewnątrzkościelnej, które mogą pomóc w stworzeniu statutu takiego biura.


Piąte posiedzenie Komisji ds. mediów

11 marca 2019 roku odbyło się piąte posiedzenie Komisji ds. mediów. Jej członkowie podjęli temat vademecum dotyczącego obecności w mediach osób duchownych i konsekrowanych w diecezji koszalińsko-kołobrzeskiej. Dyskusja dotyczyła zasad ich funkcjonowania, zarówno w tradycyjnych środkach przekazu (prasa, radio, telewizja) jak i w tzw. nowych mediach internetowych (blogi, YouTube, Facebook, Instagram itp.). Vademecum ma zawierać reguły i wskazówki związane z funkcjonowaniem w mediach, określić zakresy kompetencji i pomóc właściwie reagować w tzw. sytuacjach kryzysowych.

Informujemy, że ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. x